fbpx

Top 7 superfood

A 7 legszuperebb superfood (szerintünk)

Superfoodnak nevezzük azokat az élelmiszereket, amelyek az átlagosnál nagyobb mennyiségben tartalmazzák az emberi szervezet számára nélkülözhetetlen tápanyagokat és vitaminokat. A superfood-ok megböbbentően jó hatással vannak a szervezetedre. Sokat közülük biztosan fogyasztasz, de jó, ha tudatosan illeszted be őket a mindennapjaidba. Nézzük végig, hogy mik a kedvenceink.

1. Bogyós gyümölcsök

Áfonya, eper, szeder, ribizli, málna? Bármelyikből tudsz készíteni magadnak egy jó kis turmixot. Az intenzív színük elárulja, hogy tele vannak antioxidánsokkal és flavonidokkal, mellyel küzdhetsz a káros szabadgyökök ellen és fel is frissítheted magad velük. Segíthetnek a hangulatod stabilizálásában, és az agyad egészségi állapotának általános javításában is. Ha valamit nyomnál a reggeli kávé helyett, gondolj a bogyósokra és turmixolj, dobd a müzlidbe, vagy csak edd meg önmagukban ezeket a falatnyi egészségbombákat.

2. Avokádó

A legegészségesebb dolog, amit a pirítósodra kenhetsz az avokádókrém. A fekete, rücskös héjú változatot keresd, az elkészítéséhez. Ha puha akkor jó és érett. Vágd félbe, kanállal kapard ki a krémes belsejét. A krémbe sok mindent tehetsz, de ha csak sót, borsot szórsz rá és villával összenyomkodod, hibátlan lesz a végeredmény.

Ezen kívül tehetsz bele lime-ot (a krém bebarnulását is megakadályozza), lilahagymát, paradicsomot stb. Tele van rosttal, egészséges zsírsavakkal, luteinnel, káliummal, magnéziummal, folsavval (ami terhesség alatt fontos a kismamáknak), valamint A-C-D-K vitaminokkal.

3. CBD

Más néven kannabidiol. Egyre népszerűbb a kannabisz nem pszichoaktív kivonatának a használata itthon is. A legtöbbször még mindig CBD olajról hallhatsz, estleg tévesen kannabiszolajként is említik, de érdemes tudnod, hogy már létezik sokkal jobban felszívódó és kényelmesen használható vízoldékony változata is.

A CBD-t ilyen formában már ásványvízbe, sörbe, gumicukorkába és számos egyéb élelmiszerbe bele tudják tenni. A legegyszerűbb azonban, ha te magad döntöd el, hova csepegtetsz belőle. A CBD a szervezetünk endokannabinoid rendszerét támogatja, ami lényegében az egész szerveztünk működését szabályozza, optimalizálja.

A rendkívüli szerepét csak az elmúlt évtizedekben kezdték el kutatni. A vízoldékony CBD valójában emulzió, de a köznyelvben a vízoldékony megnevezés terjedt el. Ezt a változatot nem muszáj nyelv alá cseppenteni, mint az olajokat. Tedd kedvenc italodba és egész nap fogyaszthatod.

4. Halak

Az egyik legjobb fehérje és omega-3 forrás. Az omega-3 esszenciális zsírsav, a szervezeted nem tudja saját maga előállítani, tehát elengedhetetlen a bevitelük külső forrásból. Ez lehet friss, fagyasztott vagy konzerv hal is. A legjobb választás: lazac, tonhal, makréla, hering, pisztráng, szardínia. Nem szereted a halat? Nem gáz, én sem. Használhatsz helyette omega-3 kapszulát, melyet csak étkezés közben be kell venned. A szíved egészségének megőrzésén kívül a kutatások szerint az enyhe depresszió legyezősében is szerepet játszhat ez “jó” zsír.

5. Leveles zöldségek

A zöldségek elitje: brokkoli, káposzta, spenót, kel, spárga, zeller. Tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, rostokkal. Ezt mindenki tudja. A titkos fegyverük a fitokemikália. A megnevezés nem erre enged következtetni, de ezek nem káros vegyületek, sőt ezek olyan vegyületek, melyek nagyon jó hatással vannak a szervezetünk működésére.

Ide tartoznak: flavonidok, antociánok, flavanolok, proantocianidek, szulfidok, tiolok, terpének, a lutein a zeaxantn, a kvercetin, a szulforán. Ezek az anyagok ugyan nem szükségesek a normál testműködésünkhöz, de a pozitív hatásaik megkérdőjelezhetetlenek. Gyulladáscsökkentő, tumornövekedést gátló, koleszterincsökkentő hatásuk van és segítenek a vérereink egészségének megőrzésében.

6. Diófélék

Valamelyiket biztosan szereted, főleg, ha nem vagy allergiás rájuk. Dió, földimogyoró, pisztácia, kesudió, pekándió, brazil dió. Elég magas a kalóriatartalmuk, ezért a napi mennyiségnél maximum egy maréknyi legyen. Ásványi anyagok, vitaminok, olajok találhatók bennük, melyek a hormonháztatásunk optimalizálásában az energiaháztartásunk egyensúlyának beállításában is segítenek. Fogyaszd őket önmagukban, vagy szórd a müzlidbe.

7. Hüvelyesek

Csicseriborsó, bab, lencse, feketeszemű menyecske. A mondóka ki is emeli a három legfontosabbat közülük.

A csicseriborsó a növényi fehérjeforrások közül az egyik legjobb választás, hiszen nagyon nagy mennyiségben tartalmazza ezt a makrotápanyagot. Ezenkívül rostban gazdag és az ásványi anyagi miatt jó hatással van a vázrendszeredre.

A bab jót tesz a szívednek az antioxidánsok segítségével pedig általános egészségünkön is javít. Mivel lassan emészted meg, hosszabb ideig okoz teltségérzetet, így a fogyásban is segítségünkre lehet, ha többször illesztjük az értrendünkbe.

A lencsében rengeteg fehérje található és jó hatással van a koleszterinszintedre, valamint rendkívül laktató ételeket lehet belőle készíteni: főzelék, leves, saláta, vagy köret. Bármi készíthető belőle.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a NEXIS Magyarország havi hírlevelére, ahol elsőkézből értesülhetsz a kedvezményekről és további hasznos információkat is küldünk a CBD termékekkel kapcsolatosan.

10% kedvezmény az új feliratkozóknak

    NEXIS
    Saját fejlesztésű, vízoldékony CBD termékek kizárólag organikus széles spektrumú kenderolajból a NEXIS Magyarország kínálatában!
    Információk
      Kérdésed van?
      • +36 70 636 5506
      • rendeles@nexis.hu
      • facebook.com/nexis.hu
        Tanúsítványok
        POWERED BY NANOZORB™